Shut your eyes

Käisin paar tundi tagasi Arvo Pärdi kontserdil -“33 aastat hiljem”. Ja nüüd olen ma lihtsalt sõnatu. Pole ammu kuulanud sellist kvaliteet muusikat. Kuigi, ma väga tavaliselt ei kuula, siis seda erilisemaks teeb selle asjaolu, et ma seda “Tabula Rasat” nüüd kuulamas käisin. Ma tõesti olen sõnatu praegu, mida ma ennist juba mainisin. Terve see teos on perfektne, ta on ühel hetkel rahulik ja müstiline, teisel aga raputab sind. See teos tunduks nagu ta elaks, nagu ta oleks elav persoon, kes tahab meiega suhelda.

Ma sain hulgaliselt mõtteid ja inspiratsiooni. Tundub, et ma saan neid viimasel ajal väga palju.

Kõige paremini jäi mulle meelde teose lõpp, ehk siis perfektne vaikus. Hetk, mida me praeguses maailmas ei saa just väga tihti. See oli hetk, kus terve saalitäis inimesi oli täiesti vait, mitte keegi ei plaksutanud, ei köhatanud, ei aevastanud, ei luristanud nina, ei nihelenud toolil, ei krabistanud. See oli perfektne vaikus. Ja seda ei leidu just väga palju…

Sellel hetkel tundsin ma nagu ma oleks täiesti ihuüksi, kuigi minu ümber oli sadu inimesi. Võib-olla oli see tingitud asjaolust, et mul olid silmad kinni ja terves saalis valitses vaikus, aga võib-olla ka mitte. Igatahes, selliseid hetki, kus sa saad täiesti ihuüksi olla ja mõelda täpselt seda, mida sa ise tahad, ilma, et mitte keegi  segaks, ei esine just tihti. Ausalt öeldes esineb neid ikka väga harva, võib-olla umbes kord aastas. Aga sellisesid hetki on meile vaja.

Sellised on siis minu mõtted, peale seda vapustavat kontserti.

No kuulake lihtsalt seda. Muidugi see ei ole pooltki/veeranditki nii hea kui lives orkestriga, aga ikka annab erilise tunde kätte.

M.

Lisa kommentaar

