Istanbul

Day 1

10.10
Tere hommikust!

Praegu asun Riia lennujaamas, natuke on veel aega järgmise lennuni. Lend siia ei olnud just kōige mugavam. Mul oli küll ülimalt palju ruumi jalgadele, kuid terve lennu pinises mingi asi minu pea kohal. Praegugi isegi kōrvad kumisevad.
Lennujaam on suhteliselt tühi, vahel kōlavad läti keelsed teated lendudele ning raadiost lastakse mingit reivi. Aga peamiselt kuuleb igalpool eesti keelt, mis on iseenesest tore. Welcome to Latvia!

16.02
Welcome to Istanbul!
Soovitus kōigile lendajatele – kui vōimalik, vōtke emergency exit ukse juurde, sest jalaruumi on ikka palju rohkem ja ainuke tingimus seal istumiseks on see, et kui on hädamaandumine siis pead ise tegema selle ukse lahti.
Oleme nüüd tund aega oodanud oma ülejäänud reisikaaslasi, kes tulid Münhenist. Esimesed muljed lennukist vaadates – palju mošeesid ja tundub väga palav. Oodates ostsime baarist kolm väikest klaasi ōlle. Hinnaks muidugi 120.- klaas. Purk Red Bulli maksab umbes 100 krooni, aga see oli lennujaamas, tänavatel peaks ikka odavam olema.

16.50
Jõudsime just hotelli ning oh üllatust. Meie kõrval asub mošee, teadupärast moslemid palvetavad viis korda päevas, esimese neist päikesetōusul. Hommikud saavad olema toredad kuulates araabia keelset palvlust ruuporitest. Kohe läheme linna natuke avastama…

21.36
Vahepeal käisime türgi saunas. Tuleb tunnistada, et see oli üks minu senise elu veidramaid saunakogemusi. Lühidalt maksad sa ropult palju raha, et saaksid lebada pool tundi niiskes ja palavas ruumis ning samalajal peseb sind suur paks vuntsidega türklane.
Tuleb siinkohal öelda, et Istanbul on üks kuradima värvikas linn. Siin on kōike. Ma pole küll kōike näinud, aga juba selle lühikese aja pōhjal, mis ma olen siin veetnud, julgen ma seda öelda.
Praegu istume mingis restoranis, millel on ülihea vaade Aasiale ning Euroopale. Aga kuna mina ei söö ühtegi toitu, mis on merest tulnud ja see restoran on juhuslikult ainult kalarestoran, siis saan mina ainult vaadet nautida ning juttu rääkida. Kōht on tühi…

Day 2

12.55
Oi, kui mōnus uni mul oli. Ma sain 12 tundi magada ja üllataval kombel ei äratanud mind isegi palvlusele kutsumine. Praegu sööme hommikust/lōunat ühes väikses ehtsas türgi restoranis, oleme terrassil ning minu taga on oma hiilguses Hagia Sophia. Not a bad start for a day, this one.

21.05
Suhteliselt pikk ja väsitav päev on olnud. Vaieldud pahurate türgi kaupmeestega, pōigeldud tänavatel hullumeelsete türgi autojuhtide eest, kes sōidavad vanalinnas sajaga, kōnnitud Euroopast Aasiasse ja vaadatud mōned suuremad vaatamisväärsused ära giidiga, kes vōiks igast munakivistki tuhat sōna rääkida.
Huvitav tähelepanek tänasest – Türgi on moslemiriik ning seadused, mida moslemid peavad järgima on suhteliselt karmid. Aga mitte Türgis. Siin vōetakse kōike suhteliselt vabalt. Ei käida viis korda päevas palvetamas, vaid ainult ühe korra. Kui teistes moslemiriikides on alkoholi joomine rangelt keelatud, isegi vōōramaalastele, siis siin joovad kōik niipalju kui tahavad, kus iganes tahavad. Tekib tunne, et sa ei olegi moslemiriigis, vaid kusagil väga soojas ja kaootilises Lōuna-Euroopa riigis. Isegi elaks siin, kui elanikud ei oleks nii keevaverelised, ilm ei oleks nii kuradi palav ning liiklus ei oleks nii kaootiline. Kindlasti on mujal maailmas selline koht olemas, ma pole lihtsalt seal veel käinud

Day 3

11.50
Kell on veel varajane, kuid ma olen ikka väga väsinud. Öösel müristas ikka kümme korda kōvemini kui ma elus kuulnud olen ja nii paar tundi järjest. Hommikul käisime arheoloogiamuuseumis, kus oli tõsiselt suured ja uhked sarkofoogid meie mōistes täiesti tundmatutele inimestele. Äkki peaks endale ka laskma surres ehitada mingi hiiglaslik püramiid vms, jätaks endast märgi maha.
Nüüd läheme kohe Bosphoruse kruiisile, mis peaks paar tundi kestma.
Külm on ka siin täna…
Eile õhtl pärast ōhtusööki käisin isaga dervišite show’d vaatamas, kōrval oli vesipiip ja ōunatee. Rääkisime kahe austraallasega ning sel hetkel tōesti elu tundus mōnus. Aga vesipiip on küll neil siin kangem kui me Eestis oleme harjunud, suitsu tuleb ka rohkem.

14.16
Ennist käisime vürtsiturul. Ülilahe koht peaks mainima. Seal müüakse peaaegu kōike, alates safranist teksapüksteni. Türklaste magusad on ka väga head. Peamiselt koosnevad pähklitest ja mingist möksist nende vahel. Ja müüjad teevad ka ükskōik mida, et inimest tema kaupa ostma saada. Minule öeldi, et ma näen enda kaabuga välja nagu Michael Jackson. Kuigi tegelikult ma ei ole temaga üldse sarnane v.a nimi. Siis pakuti mulle, et ma olen Austraaliast vōi Hispaaniast pärit. Samuti tuuakse mulle iga söögikorra juurde rakit(ouzo) ning küsitakse, et kas ma ōlle ei soovi. Tegelikult on mulle ka lähenetud türgi keeles niiet mul on ōnnestunud sulanduda sisse. Great success!

Day 4

23.55
Päev on peaaegu lōpul nüüdseks, ehk nüüd on mul aega väikeseks tagasivaateks, mis täna toimus. Esialgu ei alanud mu päev just kōige paremini. Ärgates tuikas pea meeletult ning natuke oli paha olla. Ega ōue minemine väga ei aidanud ka, sest siin oli täna ainult 15 kraadi sooja ja vihma sada metsikult, nagu vihmametsas. Vaatasin siis viimase vaatamisväärsuse üle milleks oli Grand Bazaar. Pmst on see hiiglaslik labürint, mis on täidetud poodidega. Müüakse küll kōike, aga tegelikult suhteliselt kallilt ja mōndasid asju saaks ka Eestis odavamalt.
Tänane tipphetk oli siis Pärdi uue teose esitlus. Ma ei ole küll selline inimene, kes kuulab klassikalist muusikat palju, aga vahelduseks on ta täitsa lōōgastav. Kohal oli terve saalitäis eestlasi, Ilves&co ning isegi türgi president. Kontserdi ajal tuli mulle täitsa toredaid mōtteid pähe. Sain mōne filmi/raamatu idee ja ideid kuidas teatuid isikuid üllatada. Teie kahjuks/ōnneks ma siinkohal nendest ei räägi, sest need mōtted on alles eos ning ma arvan, et suudan midagi rohkemat nendest välja arendada.
Täitsa tore oli ka see, et ma sain paar komplimenti selle üle kui šikk ma välja nägin. Again great success!
Oeh, ma tōesti ei tea, mis kurat maailmas/Eestis toimub. Ma pole netis käinud juba viis päeva, aga eks seda suurem mu üllatus, kui ma homme kell üheksa tagasi jōuan.

Day 5

Äratus. Hommikusöök. Pakkimine. Taksoga lennujaama. Check-in. Boarding. Lend Riiga. Turvakontroll. Passikontroll. Ōhtusöök. Boarding. Lend Tallinna. Pagasi äravōtt. Lennujaamast lahkumine. Lōpuks kodus

M.

Lisa kommentaar

